Strefa Sygnalisty
Jak dokonać zgłoszenia w strefie sygnalisty
Osoby, które posiądą wiedzę o informacji na temat naruszeń występujących przy wykonywaniu pracy lub przy realizacji zadań na rzecz PPUH POMAROL S.A., w jej imieniu lub w jej interesie, powinny bezzwłocznie dokonać zgłoszenia wskazując na fakty, zdarzenia i okoliczności im wiadome. Osoby te powinny działać w dobrej wierze oraz w oparciu o racjonalne elementy faktyczne.
Zgłoszenia dokonywane są w sposób jawny lub poufny. Zgłoszenie powinno być udokumentowane i szczegółowo opisane w celu umożliwienia zbadania zasadności zgłoszonych faktów.
Osobami właściwymi do otrzymywania i analizowania zgłoszeń są osoby wyznaczone do ich obsługi, zgodnie z Procedurą przyjmowania naruszeń i działań następczych.
Jak zgłosić naruszenia?
za pomocą formularza zgłoszeniowego lub pod adresem e-mail sygnalista@pomarol.com.pl
Szczególnie istotne jest, aby zgłoszenie zawierało następujące elementy, jeśli są one znane Sygnaliście:
- szczegółowy opis zaistniałych faktów;
- datę i miejsce, w którym nastąpiło zdarzenie;
- dane osobowe i rolę osób zaangażowanych lub elementy, które mogą umożliwić ich identyfikację;
- odniesienie do ewentualnych dokumentów, które mogą potwierdzić zasadność zgłoszonych faktów.
W ciągu tygodnia od otrzymania zgłoszenia, przesłana zostanie informacja o rozpatrywaniu sprawy, o ile Sygnalista pozostawił dane kontaktowe.
Sygnalistą może być
1) pracownik, także w przypadku, gdy stosunek pracy już ustał,
2) osoba ubiegająca się o zatrudnienie, która uzyskała informację o naruszeniu prawa w procesie rekrutacji lub negocjacji poprzedzających zawarcie umowy,
3) osoba świadcząca pracę na innej podstawie niż stosunek pracy, w tym na podstawie umowy cywilnoprawnej,
4) osoba prowadząca działalność na własny rachunek,
5) osoba świadcząca pracę pod nadzorem i kierownictwem wykonawcy, podwykonawcy lub dostawcy, w tym na podstawie umowy cywilnoprawnej,
6) stażysta, praktykant,
7) wolontariusz.
Przedmiotem zgłoszenia może być
Naruszenie prawa lub zaniechanie niezgodne z prawem lub mające na celu obejście prawa dotyczące:
1) zamówień publicznych;
2) usług, produktów i rynków finansowych;
3) zapobiegania praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu;
4) bezpieczeństwa produktów i ich zgodność z wymogami;
5) bezpieczeństwa transportu;
6) ochrony środowiska;
7) ochrony radiologicznej i bezpieczeństwa jądrowego;
8) bezpieczeństwa żywności i pasz;
9) zdrowia i dobrostanu zwierząt;
10) zdrowia publicznego;
11) ochrony konsumentów;
12) ochrony prywatności i danych osobowych;
13) bezpieczeństwa sieci i systemów teleinformatycznych;
14) interesów finansowych Unii Europejskiej;
15) rynku wewnętrznego Unii Europejskiej, w tym zasad konkurencji i pomocy państwa oraz opodatkowania osób prawnych.
Przedmiotem naruszenia może być również działalność zmierzająca do zatajenia któregokolwiek z naruszeń wymienionych w punktach powyżej.
Ochrona zgłaszającego
PPUH POMAROL S.A. gwarantuje poufność zgłoszenia oraz danych w nim zawartych, a także anonimowość Sygnalisty, który prześle zgłoszenie, również w sytuacji, gdy okaże się ono bezzasadne. Nie będą tolerowane żadnego rodzaju groźby, działania odwetowe, sankcje lub zachowania dyskryminujące wobec Sygnalisty. PPUH POMAROL S.A. zastrzega sobie prawo podjęcia odpowiednich działań w stosunku do wszystkich osób, które zastosują lub zagrożą, że zastosują działania odwetowe wobec Sygnalistów. Jeżeli Sygnalista dobrowolnie podaje dane osobowe są one przetwarzane zgodnie z obowiązującą w PPUH POMAROL S.A. polityką ochrony danych osobowych.
Dane osób wskazanych w zgłoszeniach będą przetwarzane w ramach dotychczasowych stosunków prawnych łączących te osoby ze PPUH POMAROL S.A. tj. w szczególności w celu oceny czy zachodzą podstawy rozwiązania umowy lub zastosowania innych sankcji właściwych dla danego stosunku prawnego.
Załączniki:
1. Procedura zgłaszania przypadków nieprawidłowości, podejmowania działań następczych oraz ochrony osób dokonujących zgłoszeń w PPUH POMAROL S.A.:
3. Klauzula informacyjna sygnalisty: